خانه / وسایل سرمه دوزی / استعلام قیمت وسایل سرمه دوزی

استعلام قیمت وسایل سرمه دوزی

سرمه دوزی یکی از رودوزی‌ های شاخص و فاخر ایرانی است، نخ سرمه به عنوان مواد اولیه اصلی این هنر نخی است، که با استفاده از طلا‌، نقره، طلا‌ و آلیاژهای که به صورت لوله ‌ای صاف، محکم و یا انعطافی، یا به صورت چهار گوش مربعی یا مستطیل تابیده می‌شود. در سرمه دوزی از ملیله فلزی نقره ایی و طلایی استفاده می شود که اغلب جنبه تزئینی دارند و می توان از آن بر روی پارچه های مختلف استفاده نمود. جهت سرمه دوزی نیاز به وسایل مختلفی است، که متعلق به این کار است؛ یکی از مهم ترین وسایل سرمه دوزی، همان سرمه است که بر ارزش این کار می افزاید.

استعلام قیمت وسایل سرمه دوزی

آموزش کار با وسایل سرمه دوزی

آموزش کار با وسایل سرمه دوزی سرمه دوزی نوعی دوخت تزئینی بسیار زیبا است که قدمتی دیرینه دارد. از این هنر زیبا و اصیل در سال های گذشته برای بخش های مختلف لباس، پرده های مجلل و رختخواب ها استفاده می شد، اما امروزه کاربردهای آن گسترش یافته و برای تزئینات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. وسایل مورد نیاز:

  • پارچه ترمه یا مخمل
  • سوزن مخصوص
  • نخ پلی استر محکم
  • پنبه برای طرح های برجسته
  • کارگاه و انواع مختلف سرمه مناسب با طرح انتخابی

بعد از فراهم نمودن ابزار و وسایل مورد نیاز، اولین اقدام انتخاب طرح و نقش مناسب است. طرح های سرمه دوزی دارای تنوع زیادی هستند و می توان از انواع طرح ها شامل : گل های گلدانی و حاشیه ای، انواع بته جقه، گل های صحرایی زیبا، انواع خطوط و کلمات، طرح اسلیمی و ختایی و همچنین نقوش مختلف انسانی، حیوانی و پرندگان مختلف استفاده نمود. انتخاب این نقش ها بر اساس کاربرد سرمه دوزی انجام می گیرد.

بعد از انتخاب نقش، آن را با صابون خیاطی بر روی ترمه یا مخمل انتقال داده و برای تثبیت طرح می توان روی خطوط را کوک درشت بزنید. پس از آن با استفاده از سوزن و نخ پلی استر، به سراغ سرمه ها رفته و تمامی خطوط نقش مورد نظر را با سرمه بپوشانید، سپس پارچه را که شامل طرح مورد نظر است، داخل کارگاه قرار داده و از چهار طرف بکشید، سپس تکه ای پشم شیشه یا پنبه برداشته و روی قسمت هایی از طرح که قرار است به صورت برجسته باشند قرار داده و سپس بست بزنید و آن را روی زمینه محکم کرده سپس با سرمه و سوزن آن ها را پر می کنید.

عرضه کنندگان وسایل سرمه دوزی

عرضه کنندگان وسایل سرمه دوزی با توجه به اینکه سرمه دوزی هنری دیرینه بوده و بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌آید. بسیاری از خانم ها به دنبال یادگیری این هنر بی نظیر هستند، با این وجود عرضه وسایل سرمه در بسیاری از مغازه های فروش وسایل هنری وجود دارد.

جهت خرید وسایل چرم دوزی می توان با عرضه کنندگان وسایل سرمه دوزی تماس گرفته و علاوه بر مطلع شدن از قیمت وسایل سرمه از آنها بخواهیم وسایل مورد نیازمان را به صورت اینترنتی اینترنتی برای ما ارسال کنند. علاوه بر این می توان خرید حضوری را انتخاب کرده و وسایل سرمه دوزی را به صورت حضوری خریداری نماییم.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مشاور فروش: محمدی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09132144885
آدرس اینستاگرام: nafisserme@
آدرس کانال: https://t.me/sermedozy
آدرس سایت: sormedozi.ir
پست الکترونیکی: sermedozi.honar@gmail.com

مطلب پیشنهادی

سرمه رنگی

فروش وسایل سرمه دوزی رنگی

 فروش وسایل سرمه دوزی از جمله سرمه رنگی در اصفهان به صورت خرد و عمده  …

دیدگاهتان را بنویسید